Handelsbetingelser


 
 

Generelle oplysninger


Slibi

Skafterupvej 6

4262 Sandved

Danmark

CVR-nr: 27 65 82 45
slibi@pc.dk
Tel: 20 20 18 83



Betaling

Betaling foregår her på siden, via vores SSL sikre forbindelse

Følgende kort kan benyttes: Dankort

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

Bankoverførsel - Kræver personlig bestilling via telefon eller mail.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.


Levering

Levering sker med Slibi's egne biler eller PostNord.
Standard fragt pris: 80,-
Alle ordre over 1250.- leveres portofrit.


Leveringstiden er normalt 3 hverdage, men kan være op til 10 hverdage, hvis varen ikke er på lager.

BEMÆRK:
FORSENDELSER UDENFOR DANMARKS GRÆNSER KAN TAGE LÆNGERE TID

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.slibi.dk

Efter du har meddelt os at du fotryder købet, har du yderligere 14 dage til at sende varen retur. 

Varen må prøves og benyttes i fortrydelses perioden.

 

Hos Slibi er vi klar over at man ikke kan bedømme eks en saks, uden at have den i hånden først. Derfor kontakt os altid hvis en vare ikke helt var det du søgte, så vil vi ofte vurdere sagen positivt.
Køber dækker selv forsendelsesomkostninger i forbindelse med returret.
Bemærk at vi ikke modtager vare sendt pr. efterkrav.

 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved henvendelse på mail: slibi@pc.dk eller tlf: 20 20 18 83. 

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. 
                                                                                                                        
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.



Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.


Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,

2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

3. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

4. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

5. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

6. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

7. Levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres.

 
Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret.

 


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.



Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.



Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Slibi

Skafterupvej 6

4262 Sandved


 Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Slibi

Skafterupvej 6

4262 Sandved
 
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt., i vedlagt brev eller på email til: slibi@pc.dk
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
 
Personoplysningerne registreres hos Slibi og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
 
Den dataansvarlige på www.slibi.dk er Dan Christiansen
 
Som registreret hos Slibi, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: slibi@pc.dk


 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kontor på tlf: 20 20 18 83.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 1. Januar 2018